کامپیوتر وپیرآمون آن
 
وبلاگ شخصی سعید افخمی
Design by : NazTarin

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 1
بازدید کل : 487
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1



ساخت كد صوتی آنلاين

عکس های جدید از سوژه های خنده دار ایرانی

عکس های جدید از سوژه های خنده دار ایرانی

عکس های جدید از سوژه های خنده دار ایرانی

اگه می خوایدبیشتر بخندید برید به ادامه مطلب 


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 28 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط سعید افخمی

سال پيش وقتی ويندوز xp به بازار عرضه شد، بسياری از كاربران شيفته زرق و برق و محيط جذاب آن شدند كه انصافا با محيط خشك و بیروح 2000 قابل مقايسه نبود. Xp شيك، دوست داشتنی و جالب بود و همين خصوصيت آن باعث شد كه در مدت كوتاهی بسياری از كاربران تازه كار را جذب كند، اما حرفهایترها كمی عاقلتر بودند. آنها منتظر ماندند تا كمی از تولد اين سيستم عامل بگذرد و امتحانش را پس بدهد. مايكروسافت وعدههای فراوانی مبنی بر قابل اعتماد بودن xp نسبت به ويندوزهای قبلی داده بود. اما به مرور زمان، كمكم خطاها (Bugs) و حفرههای امنيتی (Security Holes) آن کشف شد و مايكروسافت را مجبور كرد كه هر از گاهی يك نسخه اصلاحی (Patch) برای از ميان بردن اين اشكالات ارائه كند. با اين كه هنوز هم ممكن است حفرهها و باگهای ناشناختهای در xp وجود داشته باشد، ولی توصيه میكنيم چنانچه دستگاه شما توانايی پذيرش اين سيستم عامل را دارد، ويندوز خود را به XP ارتقا دهيد. در دنيای رايانه، 2 سال مدت كمی نيست. پس تا دير نشده اقدام كنيد. به هر حال اگر كاربر ويندوز XP هستيد، يا چنانچه قصد داريد روزی آن را روی دستگاه خود نصب كنيد شما را به خواندن اين مقاله دعوت میكنيم. با بكار گيری اين نكات میتوانيد كارايی سيستم عامل خود را افزايش دهيد.

  •    ويندوز خود را روی بهترين كارايی تنظيم كنيد. روی آيكون My computer كليك راست كرده،Properties را برگزينيد. به پوشه Advanced رفته و در قسمت Performance روی دكمه Settings كليك كنيد. حال در پنجره ظاهر شده در كنار عبارت Adjust for Best perfprmance علامت بگذاريد.
  •     همانگونه كه بارها گفتهايم، برای خلاص شدن از دست برنامههای حاضر در حافظه كه با هر اجرای ويندوز بالا میآيند، گزينه Run را از منوی start انتخاب و دستور msconfig را وارد كنيد. پس از اجرا به پوشه startup برويد و علامت كنار برنامههای غيرضروری را برداريد. میتوانيد سری به فولدر startup در منوی start ، گزينه Allprograms هم بزنيد و روی نرمافزارهايی كه نمیخواهيد، راست كليك كرده، delete كنيد. اگر حرفهایتر هستيد به سراغ فولدرهای Run Run Onc, RunOnceEX, Runservices,و Runservices Once در رجيستری ويندوز برويد و برنامههای غيرضروری را از آنها حذف كنيد.
  •    هارد خود را تميز كنيد. هنگامی كه هارد شما در حال پر شدن است، درايو مجبور است در شيار (track)های داخلی بنويسد. (همانگونه كه میدانيد هارد به صورت صفحات دايرهای شكل است . روی اين صفحات، دواير متحدالمركزی وجود دارد كه به آنها شيار گفته میشود). از آنجاكه شيارهای داخلی كوچكترند، اطلاعات كمتری روی آنها جا میگيرد پس برای نوشتن اطلاعات، به تعداد دوربيشتری چرخش هارد نياز است. برای افزايش كارايی، برنامههای غيرضروری را uninstall كنيد. از اطلاعاتی كه هماكنون نياز نداريد، نسخه پشتيبان(backup)  تهيهكرده و در جای ديگری غير از هارد رايانهتان نگهداری كنيد. اجرای Disk Cleanup برای خلوت كردن هارد، خالی از فايده نيست. پس از تميز كردن هارد، نياز به يك Defrag داريد كه تكههای فايلهای روی هارد را به هم بچسباند.
  • درايو سختافزارهای خود را به روزآوری كنيد. دقت كنيد كه همواره آخرين نسخه از درايوها را در اختيار داشته باشيد تا كارايی رايانه خود را تا حد امكان بالا ببريد.
  •    پرينترهای موازی را غيرفعال كنيد. اگر پرينتر شما به پورت موازی (Parallel) متصل باشد، ممكن است وقتی در حال پرينت گرفتن هستيد، ديگربرنامههای شما به خوبی كار نكند. يا اين كه اصلا كار نكند. ويندوز xp (همانند 2000) با پورت موازی بخوبی كنار نمیآيند، بكوشيد پرينتر را به پورت USB رايانهتان وصل كنيد. اگر پرينتر شما چنين كابلی ندارد، میتواندی از يك كابل USB به موازی استفاده كنيد. البته به شرطی كه رايانه شما پورت داشته باشد.

ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 26 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط سعید افخمی

کپي يا سرقت بي‌دردسر؟

 
 
امروزه حافظه‌هاي فلش را در هر وسيله‌اي مي‌توان مشاهده کرد. استفاده از آنها نيز به شکل‌هاي مختلف توسط کاربران صورت مي‌گيرد اما گسترش استفاده از اين ابزار، پيامدهاي مختلفي نيز پيش رو دارد که يکي از آنها گسترش ويروس‌هاي رايانه‌اي است. از ديگر مواردي که استفاده از اين ابزار کاربران را تهديد مي‌کند سرقت ساده اطلاعات ديگر کاربران در صورت سهل‌انگاري کاربر اصلي رايانه و از دست رفتن اطلاعات محرمانه در صورت مفقود شدن اين ابزار است.

همان‌طور که گفتيم استفاده از اين ابزار روز به روز در حال گسترش است و کاربران زيادي نيز به انتقال اطلاعات توسط اين ابزار مي‌پردازند، به همين دليل قصد داريم نرم‌افزار پيشنهادي اين هفته را به معرفي ابزاري براي کپي آسان اطلاعات از روي حافظه‌هاي فلش اختصاص دهيم.

 

نرم‌افزار پيشنهادي ما USB Grabber نام دارد. اين نرم‌افزار به شما اين امکان را مي‌دهد تا براحتي و به‌طور خودکار مجموعه اطلاعات موجود در حافظه‌هاي فلش را روي هاردديسک رايانه خود کپي کنيد.

از ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد اين نرم‌افزار دارا بودن حجم کمتر از 300کيلوبايت و عدم‌نياز به نصب است. همچنين اين نرم‌افزار امکانات مختلفي را در اختيار شما قرار مي‌دهد که برخي از آنها عبارتند از:

کپي با يک کليک

مهم‌ترين ويژگي اين نرم‌افزار کپي اطلاعات موجود در حافظه فلش با يک کليک است. با استفاده از اين نرم‌افزار پس از اتصال فلش به درگاه يواس‌بي رايانه و انتخاب گزينه Grab تمام اطلاعات موجود در محل از پيش تعيين شده روي هاردديسک رايانه ذخيره مي‌شوند.

 

کپي با شرايط خاص

همان‌طور که گفتيم کپي ساده و سريع اطلاعات يکي از امکانات اين نرم‌افزار است. علاوه بر اين کپي با شرايط خاص نيز توسط اين برنامه در اختيار شما قرار مي‌گيرد. اعمال اين شرايط با ورود به بخش Setting نرم‌افزار امکان‌پذير است. در اين قسمت امکانات مختلفي در اختيار شما قرار مي‌گيرد که برخي از آنها عبارتند از:

 

ـ کپي تمام فايل‌ها

ـ کپي فايل‌هاي داراي نام مشخص

ـ کپي فايل‌ها در محدوده حجم مشخص

ـ عدم‌کپي اطلاعات از درايوهاي A وB

ـ عدم‌کپي اطلاعات از درايوهاي ديسک نوري

ـ مخفي‌سازي پوشه فايل‌هاي کپي شده

همان‌طور که از مورد آخر قابل مشاهده است اطلاعات کپي شده توسط اين نرم‌افزار در پوشه مخصوصي از نرم‌افزار کپي مي‌شود که با انتخاب گزينه Hide “Grabbed data” Folder مي‌توانيد آن‌را از ديد ديگر کاربران مخفي کنيد و همچنين با کليک روي گزينه Grabbed data نيز مي‌توانيد محتواي موجود در اين پوشه را مشاهده کنيد.

کپي بدون اجازه!

همان‌طور که گفتيم گسترش استفاده از حافظه‌هاي فلش پيامدهايي را نيز در پي دارد که يکي از آنها سرقت اطلاعات کاربران است. اين نرم‌افزار نيز داراي قابليت فعال‌سازي توسط کليدهاي ميانبر از روي صفحه کليد است که عمليات کپي را براي کاربر بسادگي فشردن چند کليد ترکيبي از صفحه کليد مي‌کند، اما اين قابليت مي‌تواند به‌طور نادرست و بدون اجازه مالك نيز براي کپي اطلاعات حافظه‌هاي فلش به كار گرفته شود. پس توصيه مي‌کنيم نه تنها حافظه فلش شخصي خود را به هر رايانه‌اي متصل نکنيد بلکه حافظه‌هاي فلش ناشناس را نيز به رايانه خود متصل نکنيد چراکه امکان سرقت اطلاعات هاردديسک و کپي آنها روي حافظه فلش بدون اجازه مالک رايانه نيز توسط نرم‌افزارهاي مشابهي امکان‌پذير است. از ديگر قابليت‌هاي اين نرم‌افزار امکان اجراي خودکار با شروع ويندوز است که براي برخورداري از اين قابليت بايد پس از کليک‌راست روي آيکن نرم‌افزار از ميان آيکن‌هاي موجود در کنار ساعت ويندوز، گزينه Autorun File را انتخاب کنيد. براي دريافت اين نرم‌افزار با حجم 212کيلوبايت وپشتيباني از ويندوزهاي اكس‌پي و 7 مي‌توانيد به لينک زير مراجعه کنيد:

 

 

http://danlod.ir/jamejam//USBGrabber3.zip


ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 5 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط سعید افخمی